Eski NYT editörü Jill Abramson, intihal iddiaları sonrasında kitabını güncelleyeceğini söyledi

Zee.Wiki (TR) sitesinden
Şuraya atla: kullan, ara

Eski NYT editörü Jill Abramson, intihal iddiaları sonrasında kitabını güncelleyeceğini söyledi[düzenle]

PHILADELPHIA, PA - 16 Ekim: Jill Abramson, Washington bürosu şefi olarak görev yapan ilk kadın olan The New York Times'ın genel yayın yönetmeni ve genel yayın yönetmeni Philadelphia, Pennsylvania'daki 16 Aralık 2014 tarihinde Philadelphia Kongre Merkezi'ndeki 2014 Pennsylvania Konferansı'nda konuşuyor. (Kadınlar için Pennsylvania Konferansı için Lisa Gölü / Getty Images tarafından fotoğraf)
  • New York Times Eski Genel Yayın Yönetmeni Jill Abramson, intihal iddiasıyla karşı karşıya olan Perşembe günü yaptığı açıklamada, "Gerçek Tüccarlar" adlı yeni kitabındaki bazı bölümlerin, diğer yayınlarda ilk kez ortaya çıkan çalışmaları çok yakından yansıttığını kabul etti.
  • Abramson, CNN Business'a verdiği açıklamasında, "Bazı durumlarda dil çok yakındır ve metinde alıntılar olarak belirtilmiş olması gerekir." Dedi.
  • Tecrübeli gazeteci, söz konusu dilin "sabit" olacağını, kitabını yazarken "araştırmamın bir parçası olan yüzlerce kaynağa doğru ve düzgün bir şekilde atıfta bulunmaya çalıştığını" söyledi.
  • Abramson'un açıklaması, Fox News röportajında intihal iddialarını şiddetle reddetmesinden bir gün sonra geldi. O sırada, "Kitabımda kesinlikle intihal çekmedim" dedi.
  • İntihal iddiaları ilk olarak Çarşamba günü Abramson aleyhinde "Bu Gece Haberciden Sorumlu Bir Haberciden Sorumlu" yardımcısı Michael Moynihan tarafından yapıldı. Yıllar önce başka bir gazeteci olan Jonah Lehrer'in intihal bulduğu Moynihan, başka yayınlardan kaldırıldığını belirten "Gerçeğin Tüccarları" ndan, uygun krediler olmadan kaldırıldığı anlaşılan birkaç pasaj belirledi.
  • Abramson, gazetecilikte bir moralsizlik döneminde, Başkan Yardımcısı da dahil olmak üzere kitabında dört haber kuruluşunun profilini çıkardı. Bazı başkan yardımcısı gazeteciler, şirketlerini tasvip etmeleriyle ilgilendiler ve Abramson, memnuniyetsizliklerinin, kitapla ilgili sorunları çözme konusundaki temel sebepleri olduğunu öne sürdü.
  • Perşembe günü CNN Business, Abramson'un kitabında iki tane görünür intihal örneği buldu. İlk durumda, Abramson, çizdiği yayını, kitabındaki sonuçtan sonra bulunan notları bölümünde listelemiştir. İkinci durumda, o yapmadı. Elinden aldığı yayınların hiçbiri kitabın asıl metinine aktarılmamıştır.
  • Abramson:
  • Bir saniye daha önce Florida'da Rus internet girişimcisi Aleksej Gubarev tarafından, dosyada kendisinin ve firmalarının Demokrat Parti liderlerine karşı çeşitli siber operasyonlar yürütmek için "botnet'leri ve porno trafiğini" kullandıkları iddiası üzerine dava açtı. Davası açıldığı sırada BuzzFeed, Syed'in tavsiyesi üzerine, Gubarev ve şirketleri hakkındaki bilgileri özür diledi ve web sitesindeki belgedeki belgeden çıkardı.
  • Siyasi:
  • Şubat ayında BuzzFeed, Rus internet girişimcisi Aleksej Gubarev tarafından, kendisinin ve firmalarının Demokrat Parti liderlerine karşı çeşitli siber operasyonlar yürütmek için "botnet'leri ve porno trafiğini" kullandıkları iddiasıyla dava açtı. Dava açıldığı sırada, BuzzFeed özür diledi ve Gubarev ve şirketleri hakkındaki bilgileri BuzzFeed'in sitesindeki belgedeki bilgileri düzeltti.
  • Son Not:
  • 327 BuzzFeed'e karşı davalardan biri: Josh Gerstein, "Rus Banka Sahipleri Trump Dosyasının Yayını BuzzFeed", Politico, 26 Mayıs 2017, https: //www.politico.com/blogs/under-the-radar/2017/ 26/05 / koz-dosyası-rusça-banka sahipleri-sue-BuzzFeed-238876.
  • -
  • Abramson:
  • Başkan olduğu takdirde Amazon’un "böyle bir sorun" olacağını belirsiz bir tehdit ekledi.
  • Mayıs ayında, Fahrenthold Trump Vakfı'nın ortaya çıkardığı çekişe maruz kaldıktan sonra, Trump ante yükseltti. Bir Fox News röportajında, Post'a, şirketinin düzgün vergilendirilmesini önlemek için Bezos'un siyasi amaçlarla kullandığı bir "oyuncak" olduğunu söyledi. “Amazon vergiden ötürü cinayetten kaçıyor. Washington'daki siyasetçilerin Amazon'a vergilendirilmesi gerektiği gibi vergi ödememesi için iktidar için Washington Post kullanıyor.”
  • Newsweek:
  • Trump daha sonra, eğer başkan olursa Amazon’un "bu tür sorunları" olacağını söyleyerek belirsiz bir tehdit yayınladı.
  • Bir Fox News röportajında Trump, Post'un, ana şirketinin düzgün şekilde vergilendirilmesini önlemek için Bezos'un siyasi amaçlarla kullandığı bir "oyuncak" olduğunu söyledi. Trump, “Amazon vergiden uzak bir cinayetten kurtuluyor. Washington Post’u güç kullanmak için kullanıyor, böylece Washington’daki politikacılar Amazon’a vergilendirilmesi gerektiği gibi vergi uygulamıyor” dedi.
  • Newsweek'ten alıntı yapan bir son not yok. Son not, benzer materyallerle fakat farklı dillerle yazılmış bir Reuters makalesini gösteriyor.
  • -
  • Abramson Perşembe günü CNN Business’ın bulduğu örnekler hakkında yorum yapma talebine cevap vermedi.
  • Ancak Abramson Perşembe günkü ifadesinde "intihar iddialarını çok ciddiye aldığı" için kitabında "bütün gece uyandığını" söyledi.
  • Yeni görünen intihal örnekleri hakkında sorulan Simon & Schuster sözcüsü, CNN Business'ın Abramson'ın Perşembe günkü açıklamasına ve şirketin Çarşamba gecesi açıklamasına işaret etti. Çarşamba gecesi yaptığı açıklamada, yayıncının Abramson ile birlikte çalışıp değişiklik ve niteliklerin "gerekli görülmesi" halinde çalışmaları gözden geçireceğini söyledi.
  • Abramson'un İngilizce Bölümünde kıdemli bir öğretim görevlisi olduğu Harvard Üniversitesi sözcüsü, Perşembe sabahı intihal iddiaları hakkında yorum yapmaktan kaçındı. Harvard'ın, bazı durumlarda okuldan atılmalarına neden olabilecek intihal karşıtı bir politikası vardır.
  • Perşembe günkü ifadesinde, Abramson kitabı bir bütün olarak savundu.
  • Abramson, “Kitap 500 sayfadan fazla. “Kitaptaki bütün fikirler orijinal, bütün görüşler benim. Söz konusu bölümler dipnotlarımda mükemmel biçimde alıntılanmış ve olmayan gerçekleri içeriyor”.
  • Abramson'ın kitabı ilk olarak Ocak ayında, çeşitli gazetecilere inceleme amacıyla bitmemiş bir mutfak kopyasının verildiği zaman incelemeye başladı. "Gerçeğin Tüccarları" nda yer alan gazetecilerin bazıları onu gerçek hatalardan suçladı.
  • O sırada, bir tweet'te dağıtılan kopyanın taslak olduğunu ve nihai versiyonun olmadığını belirtti.

Tartışmalar[düzenle]

Sayfaya bağlantılar[düzenle]

Referanslar[düzenle]